K7 – Syv dages kultur – fri entré på 111 museer og udstillingssteder

13. september 2021 - 19. september 2021

K7 – 7 dage, uge 37, op til 27 år, fri entré

Fra 13.-19. september 2021 er der gratis entré på 111 museer og udstillingssteder, hvis du er mellem 18-27 år. Besøger du flest, vinder du 7 årskort til dig og dine venner.

K7 er et landsdækkende initiativ, der giver unge mellem 18-27 år gratis adgang til kulturen i hele uge 37. I samarbejde med Golden Days er 111 museer kunsthaller og kulturinstitutioner gået sammen for at realisere initiativet.

Er du mellem 18-27 år gammel? Så kan du fra mandag d. 13. september til søndag d. 19. september 2021 få gratis adgang til 111 museer og udstillingssteder over hele landet. Det eneste, du skal gøre, er at troppe op på museet eller udstillingsstedet og medbringe billed-id.

Du kan besøge:
Nakkehoved Fyr
Hørsholm Egns Museum – og udstillingen ‘1770 – Slottet, Struensee og Trykkefriheden’.
Hillerød Bymuseum
Skibshallerne
Elværket – og udstillingen ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’
Æbelholt Kloster

Hvorfor hedder det K7?

K står for kultur.
Og 7 står for 7 dage, uge 37 og op til 27 år.
Ambitionen med K7 er at gøre de danske kulturinstitutioner mere tilgængelige for et ungt publikum. K7 er en åben invitation til alle unge, der tilbyder nye kulturoplevelser og i bedste fald kan gøre kulturoplevelserne til en mere spontan aktivitet hos unge mennesker.

Vind årskort til dig og syv af dine venner

111 museer giver gratis adgang – hvor mange kan du nå at besøge? Er du den, der besøger allerflest museer i uge 37, vinder du syv årskort til dig og dine venner. Tag et billede eller en video på alle de museer, du besøger, og smid det på Instagram med hashtagget #7dageskultur og vælg museet, du er på, som lokation.

Du skal desuden have åben profil på Instagram, så vi kan se alle de flotte billeder, du tager – og i sidste ende finde en vinder. Vinderen kan selv vælge, hvilket af de 119 museer og udstillingssteder, han eller hun ønsker sig årskort til.

Vinderen findes i uge 38 og får besked via Instagram.

Fonden Golden Days står bag konkurrencen. Kontaktinfo findes på: www.goldendays.dk/kontakt

K7 er støttet af Spar Nord Fonden og Københavns Kommune.

Start:
13. september 2021