Undervisning i det fri

Skoletjenesten på Museum Nordsjælland har samlet og udviklet en række undervisningsforløb og aktivitetsforslag, som afvikles udendørs enten af læreren selv eller med en underviser fra museet. Forløb, der kan afvikles på egen hånd, er mærket med en stjerne *

På egen hånd: Du kan få tilsendt undervisningsmateriale og aktivitetsforslag ved at henvende dig til kontaktpersonen, der står for det enkelte undervisningsforløb. Her kan du også få svar på eventuelle spørgsmål.

Med underviser fra museet: Disse forløb kræver en tilmelding til kontaktpersonen, der står for det enkelte undervisningsforløb.

Vi håber, I får gode oplevelser i det fri.

 

Pop-Up undervisningstilbud

Pop-Up tilbud er undervisningstilbud, som kun er tilgængelige af og til eller i en kort periode. De vil blive annonceret her på hjemmesiden, og via Museum Nordsjællands skoletjenestes nyhedsbrev, der bliver sendt til alle skoler i Gribskov, Hørsholm, Hillerød og Fredensborg kommuner.

Besøg en arkæologisk udgravning

Besøg en arkæologisk udgravning med klassen. Her kan I lære om hvordan en udgravning foregår – og hvordan man egentlig kan se, hvad der er spor fra fortiden? Vi skal snakke om, hvordan man kan bruge de materielle kilder (genstande og spor i jorden) til at få viden om fortiden, og naturligvis se og røre nogle af de genstande, der er fundet på stedet. (3.-10. klasse samt ungdomsuddannelser).

I uge 18-26 og 34-39 kan I besøge udgravningen på: Smørkilde Bakke, Hillerød Syd

Her bliver der udgravet en landbebyggelse fra yngre jernalder og middelalder.

 

Du kan blive skrevet op på en mailingliste, hvor du får direkte besked direkte om, hvor og hvornår der er mulighed for at besøge en arkæologisk udgravning. Send en mail til Mette Palm på mph@museumns.dk, så jeg får din mailadresse.

 

Faste undervisningsforløb

Ekspeditioner til Fortiden*

Spredt ud over hele Nordsjælland er der utroligt mange steder, hvor man kan se spændende fortidsminder eller oldtidslandskaber. I dette undervisningsforløb kan eleverne lære, hvordan de selv finder frem til de lokale fortidsminder, og der er forslag til, hvordan fortidsminderne aktivt kan anvendes i undervisningen. (3.-9. klasse samt ungdomsuddannelserne)