Foredrag: Hvordan det moderne menneske håndterer døden

4. oktober 2021 : 19:00 - 20:00

Anne Boye, hospitalspræst på Nordsjællands Hospital – Hillerød, fortæller mandag d. 4. oktober om ‘Hvordan det moderne menneske håndterer døden’.

Som præst kommer man i forbindelse med mennesker i alle faser af livet og oplever deres trosmæssige relationer til livet og døden. Anna Boye forholder sig til troens betydning i dag, ikke mindst når man står overfor at skulle herfra.

Med dette perspektiv spilles der op til den arkæologiske særudstilling ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’.  Således sættes arkæologien ind i en nutidig og relevant ramme.

Køb billet på billet.dk.

Foredragsrække i Hillerød: En anden virkelighed med perspektiv

Efterårets foredragsrække sætter perspektiv på den arkæologiske udstilling ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’.

En perlerække af fortrinsvis udefrakommende fagpersoner giver et ikke-arkæologisk perspektiv på udstillingen og museets egne arkæologer sætter de arkæologiske fund ind i en moderne sammenhæng.

Tid og sted: Alle foredrag er af én times varighed og afholdes i Frederiksgade 9, Hillerød fra kl. 19-20. Rane Villerslev foredrag afholdes i Vandrehallen på Hillerød Bibliotek.

Pris: 50 kr. pr. foredrag inkl. fribillet til udstillingen ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’ i Elværket. Medlemmer af museumsforeninger og biblioteksklubben 40 kr.

Der er gratis parkering bag museet.

4. oktober 2021
,