Påskequiz for hele familien i Hørsholm

22. marts 2021 - 11. april 2021

Hvem sendte gækkebrevet med det vovede vers til dronningen på Hirschholm Slot?

Saml venner og familie og find svaret ved at gennemføre Hørsholm Egns Museums påskequiz. De seks poster, der afslører svaret, er skjult i Hørsholm Slotshave, og kan findes ved at studere det gamle kort af Hirschholm Slot og have i 1700-tallet. Ved hver post afsløres et bogstav, der skal sættes sammen til sidst, så afsenderens identitet afsløres.  Find samtidigt svarene på spørgsmål om kærlighed og påsketraditioner ved Hirschholm Slot og deltag i lodtrækning om en æske chokoladepåskeæg.

NB: Medbring evt. Påskeæg: Til quizzen hører en bonus-post, der kræver et kogt, påskepyntet æg. Start derfor dagen med at koge og male nogle æg, hvis I vil have den sidste post med – quizzen kan dog løses uden.

Praktisk:

Tidspunkt: mandag 22. marts – søndag 11. april 2021

Hvor: Quizzen kan hentes på Hørsholm Egns Museum, Søndre Jagtvej 2 – uden for museets åbningstid, og hvis vi ikke får lov til at åbne i påsken pga. Covid19-restriktioner, kan de hentes i en kasse uden for museet. Se skiltning på stedet.

Kontakt: Museumsformidler Ingeborg Philipsen, ibp@museumns.dk tlf. 30 44 66 24.

For at være med, skal I:

– medbringe noget at skrive med

– medbringe et kogt malet æg. Hvis det ikke er muligt, kan man godt lave påske-postløbet alligevel!

Påskequizzen er også et tilbud til skolerne i Hørsholm – læs mere.

Start:
22. marts 2021