AFLYST – Nat på Museet: Død og begravelse

11. november 2021 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Et lille eksklusivt arrangement, hvor du siddende i mørklagt udstilling får en kort fortælling om død og begravelse. Herefter kan du selv gå på opdagelse med lygte imellem montrerne på det mørklagte museum.

Død og begravelse

I modsætning til tidligere er gravskik og gravformer ikke noget vi taler meget om i dag, det er typisk noget vi drøfter med bedemanden. Var det et udtryk for en morbid interesse for død, eller blev døden bare anset for en naturlig del af livet? Forholdet mellem liv og død er til debat.

Nat på Museet

Det er spændende og anderledes at gå på museum i mørke og uden for almindelig åbningstid – man ser alting i et andet lys. Derfor byder Museum Nordsjælland velkommen til ’Nat på Museet’. Med fire arkæologiske arrangementer i udstillingen ’Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’ giver vi et indblik i den mørke side af fortidens trosforestillinger.

Tid: Arrangement varer ca. 1 time fra kl. 19-20.

Sted: Elværket, Frederiksgade 11, Hillerød.

Pris: 50 kr. For medlemmer af museumsforeningen eller biblioteksklubben 35 kr.

Køb billet på billet.dk.

11. november 2021