Foredrag: Knogler, mumier og moselig

8. november 2021 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Niels Lynnerup – læge og professor på Retsmedicinsk Institut, Københavns Universitet – fortæller mandag d. 8 november om ‘Knogler, mumier og moselig’.

Igennem mange år har Niels Lynnerup forsket i fortidige knogler, mumier og moselig. Han vil fortælle om menneskeofringer, dels i Danmarks jernalder, hvor de berømte moselig har kunnet fortælle meget, dels undersøgelser af børnemumier fra Andesbjergene, der fortæller om menneskeofringer hos Inkaerne.

Køb billet på billet.dk.

Tid og sted: Foredrag er af ca. én times varighed og afholdes i Frederiksgade 9, Hillerød fra kl. 19-20.

Pris: 50 kr. pr. foredrag inkl. fribillet til udstillingen ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’ i Elværket. Medlemmer af museumsforeninger og biblioteksklubben 40 kr.

Der er gratis parkering bag museet.

8. november 2021
50 kr.