Kulturwalk: historisk vandring i Hørsholm Slotshave

7. maj 2022 : 11:00 - 12:15

Tag med forfatter Malene Rossau på historisk vandring i Hørsholm Slotshave lørdag d. 7 maj.

Bliv mentalt ført tilbage til dengang, det storslåede Hirschholm Slot stod i al sin pragt i slothaven. Et slot, som blev kaldt ’Nordens Versailles’, og som dannede ramme for den berømte Hirschholm-sommer, hvor Struensee regerede landet i kongens navn, og hvor kærligheden mellem Struensee og dronningen stod i fuldt flor.

Hvorfor blev pragtslottet bygget, og hvorfor forsvandt det igen efter kun 66 år?

Varighed: ca. 75 min.

Guide: Malene Rossau

Mødested: Starten af Kirke Allé (overfor parkeringen ved Ridebanen)

Pris: 75 kr. Køb billet på billet.dk.

Slottet, der forsvandt

Besøg særudstillinger med tegneserietegner Karoline Stjernfelt og billedkunstner Morten Modin på Hørsholm Egns Museum.

Tegneserietegner Karoline Stjernfelt: ‘Keep me innocent’

Særudstilling om tegneren Karoline Stjernfelts prisbelønnede tegneserie ‘I morgen bliver bedre’. Udstillingen viser et rigt udvalg af Stjernfelts vidunderlige tegninger og beskriver hendes arbejde med danmarkshistoriens mest berømte kærlighedsdrama, trekantsdramaet om Struensee, Caroline Mathilde og Christian 7.

Billedkunstner Morten Modin: ‘De uønskede’

I år er det 250 år siden at lægen J. F. Struensee blev halshugget for sit forhold til dronningen og for hans overtagelse af magten. Der er ikke tidligere lavet buster af Struensee og Caroline Mathilde – før nu. Kom og oplev samtidskunstneren Morten Modin enorme buste af Struensee og hans farverige buster af Caroline Mathilde. Morten Modins værker indgår som del af museets permanente udstilling af genstande og inventar fra det nedrevne Hirschholm Slot.

7. maj 2022
, ,