Kulturspot udstilling: En bydel i mosen

21. oktober 2020 : 15:00 - 18. november 2020 : 17:00

Besøg den arkæologiske Kulturspot udstilling ‘En bydel i mosen’. I udstillingen kan man se arkæologiske fund, høre om udgravningsresultater og blive lidt klogere på sin egen fortid – og det hele kan ovenikøbet klares på 15 minutter.

Titlen ‘En bydel i mosen’ referer til den kommende bydel Favrholm, men også til de arkæologiske spor efter det liv og den omfattende bebyggelse, der har været her gennem tiden.

Kulturspot er navnet på et nyt mobilt museum, der vil dukke op rundt omkring i Nordsjælland med forskellige små pop-up udstillinger. Den ombyggede container er piftet op i en opsigtsvækkende rød farve, så man ikke kan undgå at få øje på den ude i landskabet. Tanken er, at den ubemandede museumsenhed er åben og til rådighed, når folk har tid og lige kigger forbi.

Kulturspot står på Torvet i Hillerød fra d. 21. oktober –  d. 18. november.

Formidlingscontaineren, som er ved at blive sat op.

Top foto: Flintøkse fundet ved de igangværende udgravninger i Favrholm. Fotograf: Phillip Nørgaard.

Start:
21. oktober 2020 : 15:00