[AFYST] Lokalhistorisk aften i Nordic Park

21. oktober 2020 : 19:00 - 21:00

65 kr.

Arrangementet er foreløbig udsat – ny dato følger.

Arkæolog Liv Appel fortæller om de mange gravhøje i Blistrup sogn og hvordan de stadig sætter deres præg på kulturlandskabet.

Maglehøje ved Rågeleje er nogen af landets mest imponerende gravhøje fra bronzealderen (ca. 1800-500 f.Kr.). Højene er opført som mindesmærker over gravlagte personer for over 3000 år siden, men de har helt op til vor tid fungeret som pejlepunkter for søfarende. Vi skal også høre om de seneste års spændende fund fra bronzealderen i lokalområdet.

Pernille Sonne fra Gribskov Arkiv giver et lokalhistorisk bud på, hvorfor området ser ud som det gør i dag, bl.a. om vandring mellem land og by.

Den lokalhistoriske aften er et samarbejde mellem Nordic Park, Gribskov Arkiv og Museum Nordsjælland.

Billetter forudbestilles hos Nordic Park tlf. 4422 0104. Pris 65 kr. inkl. kaffe/te/kage.

Bemærk der er begrænsede antal pladser. Myndighedernes Corona anvisninger følges.

Vi glæder os til at se jer i Nordic Park, Kirkevej 43, 3230 Græsted.

21. oktober 2020
65 kr.