Foredrag: Mød en retsmediciner – ”Hvad de døde fortæller”

15. september 2021 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Onsdag d. 15. september kl. 19 kommer retsmediciner Steen Holger Hansen på besøg hos Museum Nordsjælland.  Han fortæller om det spændende job som retsmediciner og fascinationen af den kropslige overgang fra liv til død. Steen Holger vil fortælle om de teknikker der tages i brug for at sikre beviser og afgøre dødsårsager, så foredraget er ikke for sarte sjæle.

Den arkæologiske udstilling ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’ handler om overgange fra perioder til perioder, fra trosforestillinger til trosforestillinger, fra liv til død. Foredraget er det tredje i rækken af de efterårsforedrag som Museum Nordsjælland afholder.

Køb billet på billet.dk.

Foredragsrække i Hillerød: En anden virkelighed med perspektiv

Efterårets foredragsrække sætter perspektiv på den arkæologiske udstilling ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’.

En perlerække af fortrinsvis udefrakommende fagpersoner giver et ikke-arkæologisk perspektiv på udstillingen og museets egne arkæologer sætter de arkæologiske fund ind i en moderne sammenhæng.

Tid og sted: Alle foredrag er af én times varighed og afholdes i Frederiksgade 9, Hillerød fra kl. 19-20. Rane Villerslevs og Steen Holgers foredrag afholdes i Vandrehallen på Hillerød Bibliotek.

Pris: 50 kr. pr. foredrag inkl. fribillet til udstillingen ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’ i Elværket. Medlemmer af museumsforeninger og biblioteksklubben 40 kr.

Der er gratis parkering bag museet.

15. september 2021
50 kr.