Efterårsferie på Museum Nordsjælland

14. oktober 2017 : 11:00 - 22. oktober 2017 : 16:00

Oplev Oldtiden på 15 minutter – Elværket, Frederiksgade 11, Hillerød

Se årets bedste arkæologiske fund og bliv klogere på Nordsjællands tidligste historie. Mød Salpetermosemanden – et unikt 5.500 år gammelt moselig med en drabelig historie.

Åbent alle dage i oktober kl. 11-16, gratis adgang. Mere information om udstillingen.

Hillerød Bymuseum – Helsingørsgade 65, Hillerød

Kom og se vores nye købmandsbutik i Tidens Gade. Her kan man lege købmand – veje, pakke ind og lege med kasseapparatet. Museet viser også Hillerøds historie fra 1500 tallet til i dag.

Åbent i efterårsferien kl. 11-16 (dog lukket mandag),  20 kr. for voksne, børn under 18 år gratis.

Arbejdende smede i Laugø ved Helsinge

Oplev de arbejdende smede i den gamle Laugø Smedje ved Helsinge. Smede viser det gamle håndværk, og de kan godt bruge et par hjælpende børn. Så tag på familieudflugt til den idylliske landsby Laugø og den gamle smedje.

Åbent onsdag til fredag i efterårsferien kl. 11-16,  gratis. Mere information om Laugø Smedje.

Nakkehoved Fyr

To fyr – ét museum. Kom til Nakkehoved Fyr i Gilleleje i efterårsferien. Gå tur i det naturskønne område, nyd den fabelagtige udsigt fra fyrtårnet, og oplev fyrets spændende historie.

Åbent alle dage i efterårsferien kl. 11-16. Billetpris 40 kr. for voksne, børn under 18 år gratis. Mere information om Nakkehoved Fyr og Fyrhistorisk museum.

Museumsstrøget i Gilleleje

På Gilleleje Hovedgade 49 kan du se fiskerbåde i Skibshallerne. Oplev hvordan man boede før i tiden i Det Gamle Hus. Besøg Else Klugs Café for et lille pusterum midt i byen (åbent i godt vejr). I Østergade 20, kan man se ferielejlighed fra 1960’erne og skolestue anno 1865.

Åbent alle dage i efterårsferien kl. 11-16. Billetpris 35 kr. for voksne, børn under 18 år gratis. Mere information om Skibshallerne.

Start:
14. oktober 2017 : 11:00