Maj 2023, Frivillige søges til årets Hirschholm Festival

Er du kulturinteresseret? Vil du give dine naboer gode kulturoplevelser? Vil du have relevant frivilligt arbejde på CV’et, uden at det tager al din tid? – så er det her måske lige noget for dig.

Vi søger frivillige til årets Hirschholm Festival – søndag d. 3. september i Hørsholm Slotshave. Som frivillig bliver du del af et fællesskab og møder andre med interesse for kultur og historie – både museets personale og andre frivillige. Du er det ‘ekstra sukker på kringlen’ til vores arrangement og er med til at give besøgende en god oplevelse.

Praktiske-opgaver-gruppen

Kan du lide at få ting for hånden og udføre praktiske opgaver sammen med andre? Det kan f.eks. være at hjælpe museets personale med at stille stole og borde op, gå rundt i dit nabolag med plakater og foldere, servere kaffe og kage for gæster eller dine frivilligkollegaer. Måske er det dig, der bager kagen til de frivilliges pause.

Glade-børn-på-museet-gruppen

Kan du lide at tale med børn? Bliver du glad af at skabe smil og god stemning? Har du lyst til at hjælpe børn med at blive klædt ud, hoppe sækkevæddeløb, farvelægge tegninger, skrive med blæk og pen?

Hirschholm Festival

Da Hørsholm Egns Museum i 2021 lancerede Hirschholm Festival i Hørsholm Slotshave, var det en overvældende succes med besøgende i alle aldre. Museet rykker igen i år formidlingen ud i Hørsholm Slotshave for at gøre lokalhistorie levende og nærværende. De mange  aktiviteter vækker begejstring blandt gæsterne, og det ønsker vi også at tilbyde i år. Der vil være masser af tilbud om kongelig underholdning med ’Christian 7.s smadretelt’, ringridning for børn og deres forældre, maling af våbenskjolde, 1700-tals-danse- og etiketteskole, fægtning, historiske vandringer, koncerter og mange andre tilbud, hvor museets frivillige bidrager til den gode stemning.

Etikette- og danseskolen under kyndig ledelse af en af museets frivillige. Hirschholm Festival 2021.

Er du blevet nysgerrig? Så kontakt Museum Nordsjællands kulturformidler Charlotte Mortensen, for en uforpligtende samtale om, hvordan du sammen med os, kan bidrage til at lave en spændende Hirschholm Festival, fyldt med gode oplevelser.

Charlotte Mortensen
Kulturformidler Nyere Tid
Tlf.: 6181 5825 / e-mail: cmm@museumns.dk

Hirschholm festival arrangeres af Museum Nordsjælland.

Det er et myndighedskrav, at museet indhenter børneattest på alle frivillige, der er med til aktiviteter, hvor der er børn til stede. Det foregår via vores sekretariat, som skal bruge din tilladelse til at indhente den og dit cpr-nummer. Du kan læse mere om børneattesten.

Foto øverst: Peter Leschly