Vinterferie: Historisk vandretur i Tisvilde Hegn

18. februar 2022 : 14:00 - 16:30

75 kr.

Fra agerland til sandørken til skov – kom med på historisk vandretur i Tisvilde Hegn fredag d. 18. februar kl. 14. Arkæolog Kjartan Langsted og historiker Jon Voss fortæller om områdets dramatiske historie, mens vi ser nærmere på bronzealdergravhøje, sandflugtsdiger og skovplantninger.

Turen er på ca. 2,5 timer og for både børn og voksne.

Besøg også udendørs udstillingen ‘Tisvilde-egnen: fra sandflugtskatastrofe til sommerparadis’.

Varighed: ca. 2,5 timer.

Mødested: Turen starter ved Museum Nordsjællands nye udendørs udstilling nær Naturrum Tisvildeleje, ved den store P-plads.

Pris: 75 kr. Betales på stedet med MobilePay eller lige penge. Gratis for børn og unge under 18 år.

Hunde er velkomne, men de skal være i snor og være venlige overfor andre hunde, børn og voksne.

Billede: J. T. Lundbye Landskab ved Arresø med udsigt til flyvesandsbakkerne ved Tisvilde. Foto Pernille Klemp.

18. februar 2022
75 kr.