Vinterferie: Gå på opdagelse i historien

12. februar 2022 : 11:00 - 20. februar 2022 : 16:00

Børn kan lide eventyr, og det er altid sjovt, når man selv kan bestemme, hvad der skal ske i historien. I Elværket Hillerød kan man med den særlige bog ‘Eventyret om tro’ i hånden, gøre netop det – skabe historien selv. Bogen lægger op til, at børn, unge og barnlige sjæle selv kan vælge, hvilken tidsalder der nu skal udforskes på vej rundt i udstillingen.

Kom tæt på skeletterne fra gamle dage, find det rigtig gamle guld, og luk op for overraskelser gennem døre og låger. Find og lær om fastelavnskatten og smid salt over højre skulder, så den ikke bringer uheld.

Kom forbi Elværket i Hillerød og gå på oplevelse i udstillingen ‘Døre til en anden virkelighed’. Udstillingen viser, hvad arkæologerne har fundet fra fortiden i Nordsjælland, men på en særlig twistet måde, så det bestemt ikke bliver kedeligt.

Vi har åbent hele vinterferien lørdag d. 12 februar – søndag d. 20 februar, kl. 11-16.

Entré: 40 kr. Gratis for børn og unge under 18 år.

Til hvert barn, der har været igennem historien, er der en lille præmie og en kop kaffe/te til de voksne.

Gratis parkering bag museet.

Start:
12. februar 2022 : 11:00