Sommer og Sol, aktiviteter for børn i Elværket

7. juli 2022 : 11:00 - 7. august 2022 : 16:00

40 kr.

Vil du have solskin i din sommerferie? Så gælder det om at få vejrguderne på din side. I Elværket kan du lære om alverdens solguder og måske lære et par tricks til, hvordan du gør dem glade, så det kan blive vejr til strand, is og badeture.

I anledningen af skolernes sommerferie er der ekstra aktiviteter for børn og barnlige sjæle.

I dag er solen ikke en væsentlig del af vores religion eller vores verdensopfattelse. I stedet dyrker vi solen ved at tage på stranden eller at have solceller på tagene. Men i andre religioner og kulturer var – og er – dyrkning af solen anderledes alvorlig, og solen spiller en central rolle, da den opfattes som livsvigtig.

I mange tilfælde blev soldyrkelse forbundet med ofringer, og myterne forklarede, hvordan solen blev til, og hvor stor en kraft den var.
I Elværket kan du gå på opdagelse i forskellige former for soldyrkelse fra flere forskellige kulturer, og måske der er mulighed for at foretage et lille offer, så solen kan skinne hele sommeren.

Elværket, torsdag-søndag kl. 11-16. Sidste dag søndag d. 7. august.

Entré: voksne 40 kr. Børn og unge under 18 år gratis.

Start:
7. juli 2022 : 11:00