Skibshallerne åbner

maj 4 : 11:00 - 16:00

Skibshallerne åbner for ny sæson lørdag d. 4. maj. Museumsinspektør og forfatter Søren Frandsen fortæller historier fra det gamle Gilleleje kl. 12. og kl. 14.

Kaffe, te, saft og hjemmebagte muffins kan købes og nydes i haven. Der er gratis adgang på åbningsdagen.

Vi glæder os til besøg.

Oplev det gamle Gilleleje

Museum Nordsjælland Skibshallerne ligger midt i Gilleleje by.

Besøg i tidligere tiders Gilleleje. Se hvordan man boede, arbejdede, gik i skole og holdt fri. Gå rundt i de små stuer i Det Gamle Fiskerhus. Oplev fiskernes arbejde i Skibshallerne. Kom med i skole anno 1920 og tag på ferie i 1950’erne og 1960’erne. I udstillingen om oktober 1943 kan du se fiskerjolle, der blev benyttet i forbindelse med jødernes flugt fra Villingebæk til Sverige.

I museumscafeen kan man købe købe kaffe, te, saftevand og kage og du er også velkommen til at medbringe egen mad og spise i den gamle frugthave. Gå tur ad Fyrstien til Nakkehoved Fyr.

I museumsbutikken kan du købe gammeldags legetøj, slik, sommertøj fra fra Chimono og Linen by Krebs, glasfigurer, plakater og ophæng m.m.

➤ Åbningstider: 04. maj – 27. juni: lørdag – søndag, kl. 11-16. Åbent i skoleferier og efter aftale.

➤ Østergade 20, 3250 Gilleleje. Museumsværten kan kontaktes på 6181 5837 i åbningstiden.

➤ Entré: voksne 40 kr. Børn og unge under 18 år gratis.

➤ Omvisning efter aftale. Kontakt museet post@museumns.dk / 7217 0240.

➤ Ingen parkering ved museet, brug byens parkeringspladser. Kort stop ved museets indgang tilladt for handicappede og gangbesværede.

maj 4
, , ,