Nat på Museet: Uhyggelig Jul

1. december 2021 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Et lille eksklusivt arrangement, hvor du siddende i mørklagt udstilling får en kort fortælling om de uhyggelige sider af julen. Herefter kan du selv gå på opdagelse med lygte imellem montrerne på det mørklagte museum.

Arrangement er for voksne.

Uhyggelig Jul

Som modvægt til julehyggen tager vi livtag med de uhyggelige sider af julen, som vi efterhånden har glemt. Nissen var ikke hyggelig, og julelysene var ikke hyggespredere, men varslede om død det kommende år. Der lægges op til et anderledes julearrangement.

Nat på Museet

Det er spændende og anderledes at gå på museum i mørke og uden for almindelig åbningstid – man ser alting i et andet lys. Derfor byder Museum Nordsjælland velkommen til ’Nat på Museet’. Med fire arkæologiske arrangementer i udstillingen ’Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’ giver vi et indblik i den mørke side af fortidens trosforestillinger.

Tid: Arrangement varer ca. 1 time fra kl. 19-20.

Sted: Elværket, Frederiksgade 11, Hillerød.

Pris: 50 kr. For medlemmer af museumsforeningen eller biblioteksklubben 35 kr.

Køb billet på billet.dk. Coronapas er påkrævet.

1. december 2021
50 kr.