Julemølle på Ramløse Mølle

3. december 2023 : 13:00 - 15:30

Kom til julemølle på Ramløse Mølle søndag d. 3. december, kl. 13 -15.30.

Møllen og gæstgiveriet er pyntet op til dagen, drillenissen har været på spil til glæde for børn og barnlige sjæle – og som afslutning bliver belysningen af møllen tændt.

Julemøllen er en familieaktivitet, og mølleforeningen håber, at mange vil benytte sig af muligheden for at stifte bekendtskab med den spændende gamle mølle som en god optakt til julen.

I gæstgiveriet er der mulighed for at købe og smage hjemmelavede mølleboller til en kop kaffe eller te samt vand eller saftevand. Desuden serveres der gløgg og æbleskiver til tonerne af mange af de kendte julemelodier, spillet på harmonika.

Møllesvendene tager imod gæsterne og fortæller om den spændende gamle mølles hemmeligheder. Møllen bliver sat i gang, hvis vind og vejr tillader det. Gæster kan købe økologisk spelt-, hvede- og rugmel, der er malet på den gamle mølle.

Håndværksmuseet er åbent. Her kan du kan se urmager værksted, bødkerværksted, skomagerværksted og kobbersmede.

Der er gratis adgang til alle seværdighederne.

3. december 2023
,