Historiske værkstedsdage: Tegneværksted med jagtmotiver

29. september 2018 : 11:00 - 15:00

Kom til historisk tegneværksted i Elværket – og tegn et hulemaleri

Oldtidens jægere malede jagtscener på klippegrottens væg, udskar jagtamuletter af rav og tak, ridsede dyremotiver ind i knogler eller indhuggede jagtmotiver på flade sten og klippesider. Fra hele Europa kender vi til forskellige fremstillinger af jagtscener og jagtdyr lige fra de 30.000 år gamle hulemalerier i Frankrig til bronzealderens helleristninger i Skandinavien. Uroksen var et yndet motiv, og i Elværket er der udstillet de dele af en urokse, som blev udgravet i 2017.

I tegneværkstedet har vi papir og farver klar, så du kan male dit eget ”hulemaleri” eller ”helleristning”. Vi har også en stak billeder af både hulemalerier, helleristninger og knogleindridsninger, så du kan få inspiration. Underviseren er arkæolog på Museum Nordsjælland og ved en masse om oldtidens jagtmotiver.

Se hele programmet for Historiske Værkstedsdage i september, oktober og november.

Tid: Lørdag d. 29 september, kl. 11-15

Varighed: Ca. ½ time – løbende

Pris: Gratis

Entre: Børn og unge under 18 gratis. Voksne 20 kr. (Årskort til alle museets udstillinger 70 kr.)

Alder: Fra ca. 4 år. Børn under 12 ifølge med en voksen. Voksne er også velkomne til at deltage.

Gratis parkering bag museet. 10 minutters gang fra S-tog. Der er adgang for kørestole i udstilling og værksted

Den Arkæologisk særudstilling i Elværket ‘Glimt af hverdagen‘ har åbent fra kl. 11-16 – også søndag d. 30 september.

29. september 2018
,