Sommerferie: Historisk jagt på havnen

1. juli 2021 : 11:00 - 8. august 2021 : 16:00

Museum Nordsjælland byder velkommen til historisk jagt i Gilleleje Havn og Fiskerleje. Jagten er et tilbud særligt til børnefamilier, men alle er selvfølgelig velkomne!

Turen som er på egen hånd starter ved havnebassinet nord for Gilleleje Fiskeauktion, Auktionskajen 1, Gilleleje.
Download arket du skal udfylde.

Sådan gør du

Folderen rummer seks små historier med maritime temaer og tilhørende spørgsmål, og et rutekort.

• Turen starter ved havnebassinet nord for Gilleleje Fiskeauktion – Auktionskajen 1.

• I løser opgaverne ved at se nærmere på ting, tænke jer godt om og få lidt hjælp fra de voksne og/eller mobil

• Husk, at havnen er en ofte travl arbejdsplads, hvor det er vigtigt at færdes med forsigtighed.

• Jagten slutter ved Skibshallerne. Her får I gratis entré til museet ved at aflevere det udfyldte ark til personalet!

• Er alle svar rigtige, vinder I også en lille præmie.

Skattejagt er udviklet i samarbejde med Visit Nordsjælland. Du kan også hente fysiske foldere i Kulturhavnen, ved Vilhelm i Gilleleje havn og på Gilleleje Station.

Foto: Tine Uffelmann

Start: