Hillerød Bymuseum åbner

april 4 : 11:00 - 16:00

40 kr.

Hillerød Bymuseum åbner for ny sæson torsdag d. 4. april.

Byhistorie, leg for børn og trykkemaskiner

Hillerød Bymuseum ligger i smukke omgivelser i Frederiksborg Slotshave. Se udstilling om Hillerøds historie fra middelalderen til moderne by.

Børn kan gå på opdagelse i Tidens Gade og opleve hvordan det var at være barn for 100 år siden. Prøv at handle i købmandsbutikken – sælg varer og drej håndtaget på det gamle smukke kasseapparat, vej kaffen af og se og rør alle varerne fra oldefars tid.

Besøg Have-Grethes asyl – her kan børnene svinge kobbergryderne på støbejernskomfuret, prøve vaskebræt eller køre en tur med kludedukken. I udstillingen om Nordsten Maskinfabrik har vi en masse Tekno, så du også kan prøve at bygge maskiner! Skolestuen byder på kridt, tavler og rigtige skolebænke.

Vores lille cafe serverer kaffe, te, kakao, juice og sodavand. Småkager og gammeldags bolsjer og Hansens Is. I museumsbutikken kan du købe gammeldags legetøj, slik, bøger om Hillerøds historie, postkort, plakater og udklipsark.

➤ Åbningstider
04. april – 27. oktober: torsdag-fredag, kl. 10-16 & lørdag-søndag, kl. 11-16

➤ Helsingørsgade 65, 3400 Hillerød. Museumsværten kan kontaktes på 6181 5831 i åbningstiden.

➤ Entré: voksne 40 kr. Børn og unge under 18 år gratis.

➤ Omvisning efter aftale. Kontakt museet post@museumns.dk / 7217 0240.

➤ Parkering på Batzkes Bakke.

april 4
40 kr.