Introduktionsmøde: frivillige søges til Klosterhaven på Æbelholt Kloster

12. april 2022 : 10:00 - 11:00

Museum Nordsjælland søger frivillige til Klosterhaven på Æbelholt Kloster – kom til introduktionsmøde tirsdag d. 12. april kl. 10 -11

Brænder du for levendegørelse af historien, og har du samtidig hænderne skruet godt på, så kan du blive en af Museum Nordsjællands frivillige ildsjæle. Museet søger nu nye frivillige til at indgå i et helt nyt have-team.

I tilknytning til Æbelholt klosterruin er der en meget fin og velpasset klosterhave med medicinske lægeplanter, som munkene i sin tid anvendte til fremstilling af blandt andet lægemidler. Her søger vi frivillige med grønne fingre til hjælp med pasning af den spændende klosterhave og den tilhørende lille planteskole med historiske planter.

Opgaverne i haven er meget alsidige, og kan f.eks. være: fjernelse af ukrudt, græsslåning, vanding, potning af planter, fejning af gangarealer, klippe hæk, høste frø og så nye planter, stiklingsformere og prikle op, samt sortere og omplacere i planteskolen.

Vi forventer ikke at du kan alle ting i forvejen – vores haveansvarlig vil stå for oplæring og arbejdet foregår altid under vejledning.

Fra forårets start i marts/april til slutningen af september/starten af oktober mødes det frivillige have-team og den haveansvarlige til fælles havepasning hver tirsdag kl. 10-12 – og dagen begyndes altid med en kop kaffe, medens dagens opgaver i haven fordeles.

Vi håber, at du har lyst til at blive en del af Museum Nordsjællands frivillige haveteam – fordi det er sjovt at være en aktiv del af et hold, der brænder for historien og skaber noget helt særligt for andre.

Introduktionsmøde den 12. april kl. 10-11 på Æbelholt Kloster, Æbelholt 4, 3400 Hillerød.

➤ museumsinspektør Susan Johnsen på tlf. 6181 5807 / smj@museumns.dk.

Læs mere om at Blive Frivillig på Museum Nordsjælland.

12. april 2022
,