Fortidsmindedag: Vandre tur – Oldtidsvejen

22. april 2018 : 10:00 - 12:00

Gå ad oldtidsvejen med museumsinspektør Pernille Pantmann på fortidsmidedag søndag d. 22 april, kl. 10.

Endnu i dag kan man opleve den brolagte jernaldervej over mosen. Oldtidsvejen i Tibirke er opsigtsvækkende som fortidsminde, fordi veje fra oldtiden sjældent er bevaret frem til i dag.

Betydningen af veje som færdselsårer og kommunikationsforbindelser samt den daglige og religiøse brug har været vigtige. Præcis hvor vigtige vil blive fortalt med ord og billeder – og ikke mindst ude på stedet.

Det sumpede område havde nødvendiggjort passage både i bondestenalderen og jernalderen. At vejene løb igennem et fugtigt område, kan man stadig fornemme – så tag derfor gummistøvlerne på og oplev en sjælden forbindelse direkte til oldtiden.

Vi mødes på P-pladsen ved Tibirke Kirke kl. 10. Vær opmærksom på at vi skal gå ad ujævne stier – så fornuftigt fodtøj anbefales.

22. april 2018
, ,