VIP-rundvisning i udstillingen Ad Libitum – måltidet gennem 8000 år

13. december 2023 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Museum Nordsjælland serverer en bid af historien, når arkæolog Christina Seehusen viser rundt i museets nye udstilling  Ad Libitum – måltidet gennem 8000 år onsdag d. 13. december kl. 19.

Udstillingen sætter spot på mad, spisning og fællesskaber gennem 8.000 års historie. På en gastronomisk rejse gennem tiden vil du få insider-viden om, hvad tankerne bag udstillingen har været, og vi vil tygge os igennem en række spørgsmål om vores forhold til mad og spisning fra stenalderen og frem til i dag:
Hvorfor er mennesker så madglade?
Har vi altid været nydelsesjægere eller spiste man hvad som helst bare for at blive mæt før i tiden?
Hvorfor spiller maden så stor en rolle, når vi mødes til fest og fællesskab? Har den altid gjort det?
Hvad fortæller den mad, vi spiser, om os som mennesker?
Og hvordan kan vi få noget at vide om fortidens spisevaner, når ingen har skrevet noget ned om det?

Dato: onsdag d. 13. december, kl. 19-20.

Sted: Elværket, Frederiksgade 11, Hillerød.

Pris: Billetter koster 50 kr. inkl. entré til udstillingen. Billetter kan købes på Nationalparkbooking. Der er 20% rabat for medlemmer af museumsforening – rabatkode: nomus.

Arrangement aflyses hvis der er solgt under 10 billetter.

13. december 2023
50 kr.