UNESCO verdensarv fotoudstilling: Dramatisk arkitektur eller vild natur?

1. oktober 2023 : 10:00 - 22. oktober 2023 : 16:00

Besøg UNESCO verdensarv fotoudstillingen ‘Dramatisk arkitektur eller vild natur?’ på Esrum Kloster & Møllegård.

Kig forbi og oplev fotoudstillingen, der fortæller om det kongelige jagtlandskab i Gribskov, Store Dyrehave samt Jægersborg Hegn & Dyrehave.

Se de 30 smukke billeder taget af fotograf Peter Leschly der i tæt samarbejde med kurator Liv Thøger-Aldahl fra Parforcejagtlandskabet har arbejdet over 2 år på at indsamle materiale til UNESCO verdensarv fotoudstillingen.

Her kan I se billeder fra de fire årstider og læse de spændende historier om den vilde parforcejagt og et kongeligt jagtlandskab i verdensklasse. Et helt unikt jagtlandskab, som med UNESCO-udpegningen i 2015, blev en del af menneskehedens umistelige kulturarv.

Esrum Kloster & Møllegård har åbent alle dage i uge 42, kl. 10 -16.

Fotoudstillingen er støttet af Toft Kobber, Tømrer- og Snedkermester Børge Nielsen A/S, Spar Nord Fonden, Nationalpark Kongernes Nordsjælland, Sportsrideklubbens hubertusjagt.

Foto: Peter Leschly

Start: