Skævinge: Smagsprøver – mad og fund fra fortiden

22. september 2023 : 15:30 - 17:30

Hvem boede egentlig i Skævinge i renæssancen – og hvordan levede de? Det kan man få svar på, når museets arkæologer stiller op ud for Skævinge Bibliotek fredag d. 22. september.

Skævinge er sidste stop i Eventrækken Smagsprøver – mad og fund fra fortiden.
Omdrejningspunktet denne gang er de seneste 30 års arkæologiske undersøgelser, der har afdækket spændende nyt om Skævinges fortid i renæssancen.
Renæssancen bliver belyst på forskellig vis gennem en Prøv-selv aktivitet, smagsprøver på mad og fremvisning af arkæologiske genstande.

➤ Se nogle af de mange spændende renæssancefund, og få en snak om de arkæologiske undersøgelser i byen.
➤ Smag på spændende mad fra renæssancen, og få en snak om mad dengang og nu.
➤ Kom og lav din egen flydende æbleskive.

Dato: fredag d. 22. september 2023 kl. 15.30-17.30
Sted: Lige udenfor Skævinge Bibliotek, Hovedgaden 16, 3320 Skævinge
Det er gratis at deltage og det kræver ikke tilmelding.
OBS: I tilfælde af stærk vind og/eller kraftig regn bliver eventet aflyst.

Smagsprøver – mad og fund fra fortiden

‘Smagsprøver – mad og fund fra fortiden’ er en eventrække, som i løbet af sommerhalvåret 2023 besøger fem forskellige byer i Gribskov, Hørsholm og Hillerød Kommuner. Der bliver præsenteret forskellige tidsperioder, smagsprøver og aktiviteter, som passer til det enkelte lokalområde. I alle kroge af Nordsjælland er der spændende historier, som venter på at blive fortalt.

Eventrækken støttets af Nordeafonden.

22. september 2023
, , ,