Nationalpark-fejring på Skovskolen

3. juni 2018 : 13:00 - 15:00

Nationalpark-fejring på Skovskolen

Vi fejrer den nye Nationalpark Kongernes Nordsjælland på Skovskolen den 3. juni, med en række aktiviteter for hele familien. Du kan blive klogere på den smukke natur og kulturhistorie, der knytter sig til en af Danmarks ældste og smukkeste skove: Gribskov. Lige i hjertet af nationalparken.

Dagens program

13.00: Borgmester i Hillerød, Kirsten Jensen, åbner arrangementet og sender heste og ryttere afsted på fællesridt, mens jagthornsblæsere spiller.

13.10: Fællesridt i Gribskov. Alle med hest er velkomne. Turen tager ca. 1 time og en master/guide viser vej rundt i Danmarks ældste og måske smukkeste skov.

13.15 – 15.00: Hestevognsture under trækronerne. Vognene kører fra Skovskolen til Stjernen i Gribskov.  Hør om Parforcejagtlandskabet, der er UNESCO verdensarv, og en del af den nye nationalpark. Vognene kører hele tiden, så bare mød op og hop ombord!

13.15 – 15.00 er der aktiviteter på det store, grønne område, Sletten, på Skovskolen:

❁ Historiske lege og aktiviteter, v. Natur- og Kulturformidlerstuderende fra Skovskolen.
❁ Ponytræk, v. Rideskolen C&C
❁ Smagsprøver af egnsretten kulsviergryde, tilberedt over bål med lokale råvarer, v. Restaurant Krydderiet
❁ Information om de mange muligheder for at ride i Gribskov, v. Rideklubben Dagfari
❁ Hør om den nye nationalpark og de mange muligheder, v. Naturstyrelsen Nordsjælland

Der er god plads til en lille picnic på Sletten – så tag evt. en skovturs-kurv – med frokost, kaffe, kage – og et tæppe med.

Arrangementet på Skovskolen er en del af Hillerød Kommunes Nationalpark-fejring og arrangeres af:
Rideklubben Dagfari, Sportsrideklubben, Restaurant Krydderiet, Naturstyrelsen, Museum Nordsjælland og Skovskolen.

3. juni 2018
,