Museum Nordsjælland besøger Hillerød Bibliotek

19. oktober 2016 : 13:00 - 15:00

I efterårsferien bliver der rig mulighed for at se og røre ved nogle af Museum Nordsjællands mange spændende genstande. Arkæologerne Pernille Pantmann og Lene Hagedorn viser frem og fortæller historierne.

En åben og uformel snak med arkæologerne – hvor alle er velkomne – børnefamilier, bedsteforældre og andre der synes at emnet er spændende.

Det foregår i Børnebiblioteket onsdag 19. oktober 13.00-15.00.

Gratis. Ingen tilmelding.

Halloween nærmer sig og er efterhånden blevet en tradition for mange børn. Selvom skikken oprindelig er amerikansk, har vi taget den til os og måske glemt, at vi i Danmark havde en tilsvarende skik, nemlig Allehelgensaften. Begge traditioner anses for at have rødder i Kristendommen, men meget tyder på, at de har rødder endnu længere tilbage, til den keltiske verden og dermed vores forhistorie.

Arkæologerne vil tage udgangspunkt i Halloween samt de medbragte genstande og fortælle om død og dødsopfattelse i oldtidens Danmark. Hvordan opfattede fortiden døden og hvilke traditioner fulgte med den.

19. oktober 2016
Begivenhed Kategori: