Grumme Foredrag: Medicinske arkæologiske skæbnefortællinger

4. februar 2020 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Speciallæge og forhistorisk arkæolog Annette Frölich fortæller om forhistoriske skeletter, der altid er fascinerende, eftersom de bidrager med en enestående lejlighed til at komme helt tæt på det enkelte menneske og dets historie. Når man desuden tilføjer en kombineret medicinsk-arkæologisk vinkel, afsløres der endnu flere perspektiver.

Pludselig bliver det muligt at sige noget om sygdomsforløb, kirurgisk viden og udførelse, og overlevelse. Alt sammen noget, der bidrager med endnu flere perspektiver på fortidens menneskeskæbner – også de grumme.

I foredraget vil Annette Frölich uddybe skæbnefortællingerne fra udstillingen Grumme Skæbner med yderligere arkæologisk og medicin-historisk viden og ledsage fortællingen med grumme billeder.

Grumme Foredrag

Foredragsrække i Hillerød: liste over alle arrangementer.

Alle foredrag er af én times varighed og afholdes i Frederiksgade 9, 3400 Hillerød fra kl. 19-20.

Efterfølgende er der mulighed for at se udstillingen Grumme Skæbner i Elværket, Frederiksgade 11.

Pris: 50 kr. pr. foredrag inkl. adgang til udstilling, samt kaffe og kage.

Medlemmer af biblioteksklubben i Hillerød og museumsforeningerne for Museum Nordsjælland betaler 35 kr. pr. foredrag.

Tilmelding påkrævet på mail post@museumns.dk eller tlf. 6181 5812. Der kan betales med kontanter eller Mobile Pay på nr. 186672.

Der er gratis parkering bag museet.

4. februar 2020
50 kr.