Magt, Jagt og Pragt – UNESCO verdensarv i Store Dyrehave [alle pladser optaget]

1. oktober 2017 : 10:00 - 12:00

[Alle pladser er taget – men skriv en e-mail, hvis du gerne vil med på fremtidig tur]

Store Dyrehave ved Hillerød var i 1600-tallet kongernes legeplads. Området blev etableret som en kongelig jagtpark af Christian den 4. omkring 1620 og senere omdannede hans barnebarn, Christian den 5., Store Dyrehave til et jagtlandskab i verdensklasse. Her kunne den Christian den 5. drive sin favorit jagtform Parforcejagt, der blev udøvet som en prægtig magtdemonstration af den enevældige konge.

I anledning af DR serien Historien om Danmark kan du komme på guidet cykeltur i Store Dyrehave, der er udråbt som UNESCO verdenskulturarv, sammen med historiker Anders Kring Mortensen, der fortæller om kongerne, jagten og landskabet.

Mødested:  P-pladsen ved Overdrevsvejen, Store Dyrehave (se kort)

Praktisk info: Medbring selv cykel (og praktisk tøj). Turen bliver på ca. 8 kilometer i roligt tempo.

Tilmelding:  Maks 30 deltagere – tilmelding nødvendig på tlf. 7217 0240 (kl. 9-15 på hverdage) eller mail: post@museumns.dk

1. oktober 2017
Begivenhed Kategori: