Udstilling: Oplev oldtiden på 15 minutter

1. oktober 2017 : 11:00 - 31. oktober 2017 : 16:00

sølvmønter museum nordsjælland

Bliv klogere på historien – læg vejen forbi Hillerød i oktober. Museets arkæologer har samlet de nyeste fund fra udgravninger og en perlerække af fund fra hele Nordsjælland.

Udstilling har åbent i Elværket, Hillerød d. 1. – 31. oktober, alle dage kl. 11-16. Gratis adgang.

Udstillingen

Kom vidt omkring i den arkæologiske sættekasse og bliv klogere på Nordsjællands tidligste historie:

– Mød Salpetermosemanden, et unikt 5.500 år gammelt moselig med en drabelig historie.

– Se årets bedste detektorfund: et pragtfuldt sværd fra bronzealderen og et spændende våbenoffer.

– Oplev de sjældent velbevarede ben- og trægenstande, som i disse år findes i de nordsjællandske udgravninger.

På udstilling kan du hurtigt få et indblik i Nordsjællands tidligste historie. Eller du kan slå dig ned og fordybe dig i fremstillingen, brugen og betydningen af fundene, og hvordan de bidrager til Danmarkshistorien.

Guldbarre arkæologi

Start: