Børnefortællinger og leg på Hillerød Bymuseum

11. juni 2017 : 12:00 - 15:00

Under Hillerød Slotssø Byfest åbner Hillerød Bymuseum dørene for børn og barnlige sjæle.

I skolestuen sidder museets fortællerske, Kisser Nordkild, og fortæller historier om Hillerød i gamle dage søndag: kl. 12-15

I Tidens Gade på museets 1. sal kan man komme med helt ind i museets arbejdsværksted og se hvordan formidleren arbejder med at skabe den ny butik for børn fra 1920erne: Kom og vær med til at folde æsker og sætte etiketter på, som passer til tiden, butikken skal fyldes fra gulv til loft med alle mulige forskellige varer som passer til tiden.

På Grafisk Museum i museets kælder vil tidligere trykkere og sættere stå klar ved maskinerne og vise hvordan både hånd- og maskinsætteri foregik i gamle dag før computere og digitaliseringen, gjorde deres indtog.

I museets lille cafe kan der købes kaffe, the og snacks, der kan nydes ved cafeborde i slotsparken.

11. juni 2017
Begivenhed Kategori: