Dansk Mølledag

18. juni 2017 : 12:00 - 16:00

Søndag den 18. juni fejres Dansk Mølledag på Ramløse Mølle.

Dansk Mølledag er den nationale festdag, hvor mere end 100 vand- og vindmøller lukker porten op for publikum. Målet med Dansk Mølledag er at skabe opmærksomhed om vore gamle vand- og vindmøller for derigennem at øge forståelsen for bevarelsen af denne del af vor kulturarv. Det markerer samtidig den egentlige start på årets møllesæson.

Møllesvendene tager imod gæsterne og indvier dem i den spændende gamle mølles hemmeligheder. Hvis vind og vejr tillader det, bliver møllen sat i gang, og der bliver malet mel. Det populære møllemel (rug, hvede og spelt) kan købes i Møllen – direkte fra møllens kværn. Børnene får mulighed for selv at male en lille portion mel på de to håndkværne.

Ramløse Mølle holder åbent på dagen fra kl. 12 til 16.

Pibe Mølle har også åbent på dagen:

Høbjergvej, Høbjerg
3200 Helsinge