Kulturnat Hillerød: Pop-up fortællinger om Hillerød

20. september 2019 : 19:30 - 20:30

Snup en fortælling om byens historie. Museumsinspektør Kristoffer Schmidt dukker op på særlige steder i Hillerød og fortæller om stedets historie.

Varighed: ca. 15 min.

Foran Møllestræde 4, kl. 19.30

Området omkring Møllestræde og Slotsgade rummer nogle af Hillerøds kulturhistorisk og arkitektonisk vigtigste bygninger. Kom og hør deres bygningshistorie og om nogle af de folk der boede her i 1700- og 1800-tallet.

Frederik 7.s statue på Torvet, kl. 20.00

For mange er Torvet den vigtigste plads i Hillerød, men kun et fåtal ved, at Torvet blev til ved tilfælde. Kom og hør om Torvets tilblivelseshistorie, bygningerne omkring pladsen samt Bissens berømte Frederik 7.-statue.

Krydset mellem Torvet, Kannikegade og Søndre Jernbanevej, kl. 20.30

Hillerød har gennem historien været ramt af adskillige alvorlige ildebrande. En af de mest alvorlige af disse ramte området ved Torvet, Kannikegade og Søndre Jernbanevej i 1834. Kom og hør om ildebranden, og hvordan den bidrog til helt at forandre byens udseende.

Kort over mødesteder

[wpgmza id=”8″]