Historisk vandretur i Folehave Skov

17. august 2023 : 17:00 - 19:00

75 kr.

Museum Nordsjælland sætter fokus på historien i naturen omkring os

Kom med på historisk vandretur i Folehave Skov, Hørsholm, hvor vi fortæller om, hvordan skov og landskab har forandret sig drastisk op gennem tiden til i dag i takt med menneskets brug af naturens ressourcer og ændringerne i vores natursyn.

Vi kommer forbi bronzealderhøje, varierede skovlandskaber, Kongens Dam og von Linstows gravminde og hører om skovene som kongens fadebur, om skovgræsning og kulsvidning – samt indførelsen af den ordnede skovdrift, som har præget skovene helt frem til i dag, hvor biodiversitet og rewilding er kommet i højsædet.

Vandreturene finder sted torsdag d. 17. august kl. 17 og torsdag d. 21. september kl. 17.

Mødested: P-pladsen på sydsiden af Folehavevej, Hørsholm, ca. 200 m øst for Lille Frises Eng (nær bålpladsen og lejrpladsen) – kig efter det hvide skilt.

Varighed: ca. 2 timer i moderat tempo

Pris: 75 kr., betaling MobilePay eller kontant – lige penge. Tilmelding ikke nødvendig.

17. august 2023
75 kr.