Hillerød Slotssø Byfest: Gammeldags lege på Hillerød Bymuseum

1. september 2019 : 10:00 - 15:00

Hillerød Bymuseum

Leg for børn og voksne på Hillerød Bymuseum

På Hillerød Slotssø Byfest er der mulighed for at prøve gammeldags lege på Hillerød Bymuseum.

Kan du holde balancen på et par stylter? Hvor mange dåser kan du ramme med én bold? Kom forbi Jægerbakken og leg med.

Du kan også besøge museet. Børn kan gå på opdagelse i Tidens Gade og opleve hvordan var det at være barn for 100 år siden. Prøv at handle i købmandsbutikken – sælg varer og drej håndtaget på det gamle smukke kasseapparat, vej kaffen af og se og rør alle varerne fra oldefars tid. Besøg Have-Grethes asyl – her kan børnene svinge kobbergryderne på støbejernskomfuret, prøve vaskebræt eller køre en tur med kludedukken. Skolestuen byder på kridt, tavler og rigtige skolebænke. I Weitzmanns Etablissement kan børn komme i lære som instrumentmager.

Vores lille cafe serverer kaffe, te, kakao, sodavand og saft. Småkager og gammeldags bolsjer.

Se hele program for Hillerød Slotssø Byfest.

1. september 2019
,