Helsinge: Smagsprøver – mad og fund fra fortiden

25. august 2023 : 15:30 - 17:30

Hvem boede ved Helsinge i oldtiden – og hvordan levede de egentlig? Det kan man få svar på, når eventet ’Smagsprøver – mad og fund fra fortiden’ stiller op ved legepladsen ved Rådhusvej syd for Østergade i Helsinge.

Omdrejningspunktet for eventet er de arkæologiske udgravninger ved det kommende boligkvarter Troldebakkerne ved Bøgeskovvej lige nord for Helsinge.

➤ Arkæologerne fra Museum Nordsjælland tænder op i bålet og laver mad fra bl.a. bronzealderen og jernalderen. Få en smagsprøve og en snak om mad dengang og nu – og måske lidt inspiration til aftensmaden?
➤ Se nogle af de spændende arkæologiske fund, der er fra området, og få en snak om oldtiden.
➤ Er man mere til at prøve noget, så kan man male korn på en skubbekværn og bage sin egen brødkiks over bålet.

Eventet er for alle, voksne og børn, som vil vide mere, og som har lyst til at prøve noget nyt.

Dato: Fredag d. 25. august kl. 15.30-17.30
Sted: mellem legepladsen og p-pladsen ved Rådhusvej (lige syd for Østergade/gågaden) i Helsinge.

Det er gratis at deltage og det kræver ikke tilmelding.
OBS: I tilfælde af stærk vind og/eller kraftig regn bliver eventet aflyst.

Smagsprøver – mad og fund fra fortiden

‘Smagsprøver – mad og fund fra fortiden’ er en eventrække, som i løbet af sommerhalvåret 2023 besøger fem forskellige byer i Gribskov, Hørsholm og Hillerød Kommuner. Der bliver præsenteret forskellige tidsperioder, smagsprøver og aktiviteter, som passer til det enkelte lokalområde. I alle kroge af Nordsjælland er der spændende historier, som venter på at blive fortalt.

Eventrækken støttets af Nordeafonden.

25. august 2023
, , ,