Foredrag: Udgravningen af en bygård fra renæssancen

9. november 2022 : 17:00 - 18:00

Arkæolog og museumsinspektør Liv Appel fortæller om de interessante fund fra udgravningen af en bygård i Helsingør.

Indretningen af en kælder til kontorlokaler i den historiske bymidte resulterede i 2021 i en af de større arkæologiske udgravninger i Helsingør i nyere tid.
Ved udgravningen af Sct. Anna Gade 5 i Helsingør fremkom gulve fra flere bygninger, en brønd og latriner, der vidner om skiftende beboere og forskellig brug af bygningerne på stedet fra slutningen af 1500-tallet og frem til 1840’erne, hvor den gamle renæssance gård nedrives.

Kom med på en rejse tilbage i tiden, når Hørsholm Bibliotek i samarbejde med Museum Nordsjælland inviterer til en lokalhistorisk foredragsrække tilrettelagt og præsenteret af museets eksperter. I denne sæson kan du blive klogere på opdragelsen af Frederik d. 6., arkæologiske udgravninger i Helsingør og parforcejagtlandskabet i Nordsjælland.

Tid: onsdag d. 9. november, kl. 17-18.

Billetter er gratis og kan bestilles på Hørsholm Biblioteks hjemmeside.

9. november 2022
,