[Aflyst] Foredrag: Nedslag i Nordsjællands landskabshistorie

29. november 2023 : 17:00 - 18:00

Foredrag er aflyst

Museumsinspektør Jon Voss fortæller om skov- og landskabshistorien i Nordsjælland onsdag d. 29. november.

Kom og hør om, hvordan vores landskaber har ændret sig op igennem tiden, i takt med ændringer i vores ressourceudnyttelse og natursyn, og i stadigt samspil med de økosystemer, vi indgår i. Museumsinspektør Jon Voss fortæller bl.a. om de store ændringer af landskabet, der fulgte med den ordnede skovdrift fra slutningen af 1700-tallet, om flyvesandskatastrofen på Nordkysten og om nutidens storslåede og ofte omstridte naturgenopretningsplaner.

I anledning af Københavns udnævnelse til UNESCO World Capital of Architecture i 2023, holder Museum Nordsjælland en mindre foredragsrække på Hørsholm Bibliotek med arkitektur som tema.

Foredraget er en del af Museum Nordsjællands indsats for at sætte fokus på vores lokale landskabshistorie: i Hørsholm tilbyder Museet også historiske vandringer i Folehave Skov, samt et nyt skoletjenesteforløb om landskabshistorie, natursyn og bæredygtighed til kommunens skoler.

Onsdag d. 29. november, kl. 17-18.

Gratis billetter skal bestilles på Hørsholm Biblioteks hjemmeside.

29. november 2023
, ,