Foredrag: At være Jødisk kvinde

25. oktober 2022 : 19:00 - 20:00

Filmskaber og storyteller Emma Klose Gorodkin holder foredrag tirsdag d. 25. oktober, kl. 19 -20.

Hvad vil det sige at være jøde? Hvordan opleves det at have jødisk identitet i verden i dag?
Hvorfor er det vigtigt stadig at fortælle de jødiske historier?

Det og meget andet kan Emma Klose Gorodkin gøre dig klogere på i foredraget ‘At være jødisk kvinde’.

Emma er filmskaber og storyteller, og har produceret dokumentarfilmen ‘En Jødisk Kvindes Fortælling’, som kan findes på Dansk Jødisk Museum. Hun er uddannet fra European Film College 2017 og har taget et manuskript kursus på New York Film Academy 2018. Udover det underviser hun i dag hos Jødisk Informationscenter og arbejder til dagligt på Immigrantmuseet.

Tirsdag d. 25. oktober, kl. 19 -20
Elværket, Frederiksgade 11, 3400 Hillerød.

Pris: 60 kr for ikke-medlemmer, 40 kr for medlemmer af museumsforeningen og Hillerød Biblioteksklub.
Billet købes på billet.dk.

Efterårsforedrag: En anden virkelighed – set fra andre perspektiver.

Med udgangen af oktober slutter Museum Nordsjællands arkæologiske særudstilling ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’ i Elværket i Hillerød. Inden da præsenterer museet en spændende afsluttende foredragsrække med foredragsholdere, der hver på sin måde forholder sig til spørgsmål om tro, trosforestillinger og en anden virkelighed i nutiden.

Den 20. september har vi fornøjelsen af at byde velkommen til Skandinaviens første kvindelige imam, Sherin Khankan, som vil tale om sit syn på kvinders rolle i islam.

I oktober er det en repræsentant for Det Jødiske samfund, som vil tale om, hvordan den jødiske tro har det i dagens Danmark. I november runder vi af med Martin Kufahl fra psykedelisk selskab, der vil indvi sit publikum i en anden virkelighed, når man anvender bevidsthedsændrende planter.

Øvrige foredrag finder sted på Museum Nordsjælland i Frederiksgade 9, 3400 Hillerød.

25. oktober 2022
,