Efterårsferie: Jagten på uhyggelige Hillerødhistorier

15. oktober 2021 - 24. oktober 2021

I efterårsferien kan familien gå på jagt i Hillerøds gader efter byens uhyggelige historier. Skattejagten byder på en spændende gåtur ad gader og stier. Turen tager ca. en time og går fra Hillerød Bibliotek til Hillerød Bymuseum, der ligger på Jægerbakken i hjørnet af Slotshaven. Du kan også deltage i lodtrækningen om fribilletter til Nordisk Films Biografer.

På Hillerød Bibliotek står der en sort dør til fortiden. Når I går igennem den, får I straks adgang til den skattejagt, som åbenbarer mange af Hillerøds glemte historier.

Formidlingsinspektør ved Hillerød Bymuseum Ingeborg Philipsen og kulturformidler ved Hillerød Bibliotek Stine Lauritzen Larsen har fundet flere spændende og lidt uhyggelige episoder af Hillerøds historie frem op til Allehelgens Aften den 31. oktober.

Hillerøds fortid byder på mange spændende og også til tider voldsomme fortællinger, som der kastes lidt lys over, men ikke mere uhyggeligt end at hele familien kan være med. Og efter al uhyggen på ruten rundt omkring i byen er muligt at slutte af med et besøg i museets hyggelige udstillinger, hvor der er masser af oplevelser og aktiviteter for hele familien.

Det er gratis at deltage. Find skattekortene til turen rundt efter de Uhyggelige Hillerødhistorier på biblioteket, på Elværket eller på Hillerød Bymuseum og deltag i lodtrækningen om fribilletter til Nordisk Film Biografer.
Man skal bare tage et billede af svarene på skattekortet og sende det til denne mail: skattejagt@hillerod.dk. Man kan også aflevere sin besvarelse i de særlige postkasser enten på Hillerød Bibliotek eller på Hillerød Bymuseum. Vi finder vinderen i uge 43.

Tidspunkt: Efterårsferien, fredag d. 15. oktober – søndag d. 24. oktober.

Hvor: Uhyggelige Hillerød Skattekort kan hentes på:
Hillerød Bibliotek, Christiansgade 1.
Elværket, Frederiksgade 11.
Hillerød Bymuseum, Helsingørsgade 65, i hjørnet af slotshaven.

Pris: Det er gratis at deltage i Uhyggelige Hillerød skattejagten. Hvis I vil slutte turen med et besøg på det hyggelige Hillerød Bymuseum, koster det 25 kr. for voksne, gratis for børn under 18 år. Museet har åbent hver dag i efterårsferien kl. 10-15.

Arrangør: Hillerød Bibliotek og Hillerød Bymuseum – Museum Nordsjælland. Sponsor af præmie: Nordisk Films Biografer.

Start:
15. oktober 2021