Efterårsferie: Historisk Jagt i Gilleleje

10. oktober 2020 - 18. oktober 2020

Tag familien med på historisk jagt i Gilleleje Havn og Fiskerleje. Jagten er et efterårsferie-tilbud særligt til børnefamilier, men alle er velkomne.

Jagten går ind fra lørdag eftermiddag d. 10. oktober, og varer efterårsferien ud.

Husk blyant/kuglepen.

Start ved den fine gamle fiskerbåd H 458 Vilhelm i Gilleleje Havn, tæt ved Kanalvejen.

Tag et ark fra holderen på skiltet – der er otte små historier med maritimt tema og tilhørende spørgsmål, og et rutekort på bagsiden. Undervejs løser man opgaverne ved at holde godt øje med ting og husnavne på turen ved havnen og i det smukke, gamle fiskerleje, og skrive sit bud på svarene under hver historie.

Ruten ender ved Skibshallerne, Østergade 20, der har åbent alle dage 11-16 i efterårsferien (uge 42) – her kan man komme ind og se museet gratis ved at aflevere det udfyldte ark til personalet.

Hvis man har svaret rigtigt på alle spørgsmålene, kan man tilmed vinde et stk. årskort til Museum Nordsjælland, samt en lille ting fra butikken til max. 30 kr.

God jagt!

Start: