Detektorarrangement: Introduktion til DIME – Digitale metaldetektorfund

26. februar 2019 : 19:30 - 21:30

Freddy Arntsen, Furesø Arkæologigruppe, giver en introduktion til systemet ”DIME – Digitale metaldetektorfund” rettet mod alle detektorbrugere. DIME blev lanceret i efter 2018 og anses for at være det system, som alle private detektorfolk bør bruge til registrering af deres fund.

Museum Nordsjælland, Frederiksgade 9, 1. sal, kl. 19.30-21.30

Detektorarrangementer i foråret 2019

Foråret kommer til at stå i detektorens tegn, og der er noget for både nye og erfarne detektorfolk – og alle andre arkæologi interesserede. Der kommer en aften med introduktion til DIME, en detektordag til nye og letøvede detektorbrugere og selvfølgelig også en aften, hvor man kan beundre og blive klogere på nogle af alle de flotte ting, som er fundet i løbet af året.

Der er gratis adgang og ingen tilmelding. Alle er velkommen.

Oversigt over arrangementer – eller oversigt over detektorarrangementer i foråret 2019 som pdf.

26. februar 2019
Begivenhed Kategori: