Detektorarrangement: Detektorbrug i praksis

30. marts 2019 : 10:00 - 14:00

Hvad er reglerne omkring detektorbrug? Og hvordan griber man det an som nybegynder eller let øvet?

Det er nogle af de problemstillinger, man lørdag d. 30. marts kan lære om på et kursus hos Museum Nordsjælland. Vi starter med en gennemgang af de basale begreber i mødelokalet på Museum Nordsjælland. Derefter tager vi til Nærum for at prøve detektoren af i praksis på en mark, som indgår i en kommende arkæologisk undersøgelse.

Instruktørerne er erfarne detektorbrugere fra Hørsholm Arkæologiske Forening og Furesø Arkæologiforening.

Du skal medbringe din egen detektor til den praktiske del og selv klare transporten til Nærum.

Mødested: Museum Nordsjælland, Frederiksgade 9, 1. sal, kl. 10 (slutter ud på eftermiddagen i Nærum).

Medbring: detektor, madpakke og termokande. Påklædning: varmt og vindtæt tøj, fornuftige støvler/sko.

Detektorarrangementer i foråret 2019

Foråret kommer til at stå i detektorens tegn, og der er noget for både nye og erfarne detektorfolk – og alle andre arkæologi interesserede. Der kommer en aften med introduktion til DIME, en detektordag til nye og letøvede detektorbrugere og selvfølgelig også en aften, hvor man kan beundre og blive klogere på nogle af alle de flotte ting, som er fundet i løbet af året.

Der er gratis adgang og ingen tilmelding. Alle er velkommen.

Oversigt over arrangementer – eller oversigt over detektorarrangementer i foråret 2019 som pdf.

30. marts 2019
,