Byvandring: De formede Hillerød

7. september 2017 : 16:00 - 18:00

Kom med på rundtur i 1800- og 1900-tallets Hillerød og hør bl.a. om Hillerød rådhus, Elværket, Marie Mørk skole og de nye kielbergske villaer, byggematadorernes overdådige haveanlæg og Nordstens fabrikker.

Anden halvdel af 1800-tallet og begyndelsen af 1900-tallet var en sand blomstringstid for Hillerød, hvor karakterfulde bygninger og hoved- og villaveje blev anlagt af foretagsomme og toneangivende arkitekter og bygherre og formet til den by vi kender i dag. Det meste af deres arbejde er stadig synligt, for mange af deres bygninger står endnu, ligesom de flotte gamle villaveje, der støder op til byens ældste kerne, stadig udgør en væsentlig del af det moderne Hillerøds struktur.

Museumsinspektør Susan Johnsen fortæller på en rundtur i byen, hvordan det moderne Hillerød blev skabt og hvilke personligheder der særligt bidrog til byens nye udseende og fremtidsmuligheder.

Mødested: P-pladsen v. Batzkes bakke, kl. 16.00

7. september 2017