Borgermøde om Søborg slot og købstad

10. august 2020 : 19:00 - 21:00

Den 10. august kl. 19-21 inviterer Nationalmuseet, Museum Nordsjælland og Århus Universitet til borgermøde om det store fælles forskningsprojekt om Søborg slot og købstad i middelalderen.

Projektet er affødt af den igangværende retablering af den omkring 500 hektar store Søborg Sø, hvor mange af områdets beboere har været, og er, involveret.

Dette 3-årige forskningsprojekt fokuserer på områdets helt enestående kulturhistorie, og på borgermødet vil de forskellige dele af undersøgelserne blive præsenteret. Projektet støttes af Kulturministeriets Forskningspulje og omfatter både naturvidenskabelige analyser, arkæologiske udgravninger og forskning i de historiske kilder.

På borgermødet vil forskerne også fortælle mere bredt om Søborgs spændende historie og illustrere historien med billeder og film.

Borgermødet afholdes i Søborg Forsamlingshus mandag den 10. august kl. 19-21, hvor der bydes på kaffe i pausen. Der er gratis adgang for alle.

10. august 2020
, ,