Åbent hus på udgravningerne ved Dyremosegård

april 20 : 13:00 - 14:00

Tag med på rundvisning og hør om udgravningerne ved Dyremosegård i Skævinge lørdag d. 20. april kl. 13.

Arkæolog Morten Henneberg Knudsen fra Museum Nordsjælland viser rundt på udgravningen og giver et indblik i både årets udgravning og i områdets forhistorie, som er afdækket gennem de sidste 20 års udgravninger.

Skævinge by er de senere år blevet udvidet med nye boligkvarterer, hvorfor museet har fået mulighed for at gennemføre en række udgravninger med fund fra store dele af oldtiden.

Dette års udgravninger dækker over bopladser fra den ældre jernalder, dvs. perioden mellem 500 f.Kr. og 200 e.Kr. Bopladserne rummer både huse, affaldsgruber og andre anlæg, som tilsammen giver et billede af det levede liv for 1800-2500 år siden.

Lørdag d. 20. april kl. 13.

Rundvisningen starter ved skurvognen, der er opstillet bag ved Ny Harløsevej 40, 3320 Skævinge. Kun indkørsel fra Harløsevej.

Turen varer ca. 1-1,5 timer og er gratis.

Rundvisning er en del af årets fortidsmindeweekend.

april 20
, , , ,