Vær med til at lave udstilling på julemarked

27. november 2017 : 12:30 - 29. november 2017 : 14:00

julemarked museum nordsjælland

‘Den jul jeg husker bedst’

I 25 år har Bymuseet i Hillerød afholdt julemarked den første weekend i december. En dejlig tradition båret af fantastiske frivillige.

Som en del af årets julemarked vil museet gerne lave en lille udstilling. Om det, der betyder noget for os i julen.

Vi inviterer Hillerød og omegns almindelige og ualmindelige borgere til at bidrage med genstande, billeder og historier fra juleoplevelser, der har sat sig spor.

Hvad søger vi til udstilling på julemarked?

Har du brev, billede eller ting der minder dig om en overraskende, kærlig, svær eller romantisk juleoplevelse?

Det kunne være en gave, du blev specielt glad for? Julekortet, eller invitationen, der lyste op netop den jul, hvor humøret var i bund. Ølglasset fra julefrokosten, der satte gang i amorinerne og endte med bryllup. Eller måske en ting eller et billede I har gemt i generationer i din familie. Eller en særlig juletradition, der skaber glæde og fællesskab. Eller noget helt, helt andet!

Udstillingen

Tingene udstilles på Hillerød Bymuseum i forbindelse med julemarkedet d. 2.-3. december sammen med din fortælling. Alle genstande afleveres tilbage efter julemarkedet. Hvis du ikke ønsker dit navn, men kun din historie frem, kan du også være anonym.

Hvor: Hillerød Bymuseum, Helsingørsgade 65, Hillerød

Hvornår: Julemarkedet, d. 2.-3. december 2017, kl. 11-17.

Genstande kan afleveres på museet i perioden: 27.–29. november, kl. 12.30-14.00 eller efter aftale.

Kontakt museumsformidler Ingeborg Philipsen, tlf. 6181 5810, mail: ibp@museumns.dk

Start:
27. november 2017 : 12:30