[Aflyst] Sygdomme, kost og skeletter

marts 20 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Foredrag er aflyst

Dårlig ernæring, vitaminmangel og metaboliske sygdomme har til enhver tid påvirket kroppen. Ved at undersøge de arkæologiske skeletter kan vi få en viden om hvordan disse belastninger har påvirket fortidens menneskers sundhed og dødelighed op igennem tiden.

Marie Louise Jørkov fra Antropologisk Laboratorium på Københavns Universitet fortæller hvad skeletterne kan afsløre og hvordan man kan se det.

Museet åbner dørene kl. 18, så publikum kan opleve særudstillingen Ad Libitum – måltidet gennem 8000 år inden foredraget begynder kl. 19.

Dato: onsdag d. 20. marts kl. 19.

Pris: Billetter koster 50 kr. inkl. entré til udstillingen, der kan opleves inden foredraget fra kl. 18.

Billetter købes på Nationalparkbooking. Der er 20 billetter med 20% rabat for medlemmer af museumsforening og Biblioteksklubben i Hillerød – rabatkode: nomus.

Sted: Elværket Hillerød, Frederiksgade 11, Hillerød.

Arrangement aflyses hvis der er solgt under 10 billetter.

marts 20
50 kr.