Stegte Gilleleje sild og rundvisning

26. juli 2015 : 12:00 - 15:00

DKK100

Kom og smag de populære stegte Gilleleje-sild med bløde løg, sød sennep og syltetøj (pølser til børnene) og kom på rundvisning i Gilleleje’s historie.
Igen i år afholder Gilleleje og Omegns Museumsforening det populære arrangement “Stegte Gilleleje-sild og rundvisning” i museumshaven ved Det gamle Hus og Skibshallerne på Gilleleje Hovedgade 49, 3250 Gilleleje.

Arrangementet foregår både lørdag den 25. juli og søndag den 26. juli, og begge dage starter vi kl. 12.

Der vil begge dage – inkluderet i prisen – være mulighed for at komme på en rundvisning i Skibshallerne og på Kirkeloftet over Gilleleje Kirke.

I Skibshallernes tre store haller vises fiskeriets historie på Nordkysten fra middelalderen til nutiden, og på Kirkeloftet blev omkring 80 jøder fanget af Gestapo i oktober 1943, og en del blev sendt i koncentrationslejr.

Ingen tilmelding. Entre på 100 kr. pr. deltager. Børn 20 kr. Medlemmer af museumsforeningen 50 kr.

Betaling ved indgangen og kun mod kontant betaling.

I prisen er inkluderet stegte Gilleleje-sild med bløde løg, sød sennep og syltetøj (pølser til børnene), og 1 øl eller vand og en lille en til ganen. Ekstra sild, øl, vand og snaps kan købes.

26. juli 2015
DKK100